Ga naar de bovenkant van de pagina

30 days crunches challenge

Geschreven door Angel op 13 04 2015. Aantal keer gelezen: 639. Permalink

Categorieën: Sport en Fitness, Fitness.

30 dagen crunches challenge, doe jij ook mee? Mijn nieuwsgierigheid is gewekt. Zoals je in mijn artikel: ‘Soms heb je even een schop onder je kont nodig’ heb kunnen lezen, ben ik druk bezig om aan mijn conditie en figuur te werken. Ook buikspieroefeningen horen daarbij. Dus een 30 dagen crunches challenge is misschien een leuke uitdaging.

De dagen dagen gaan van start op de eerste van de maand. En het is dus de bedoeling om de hele maand, je aan een vooraf opgesteld ‘crunche-schema’ te houden. In het schema zit een opbouw. Op dag 1 start je met 20 crunches en op dag 29 stop je met 135 crunches.

Hoe ziet het schema eruit...?

  • Dag 1: 20 crunches
  • Dag 2: 25 crunches
  • Dag 3: 30 crunches
  • Dag 4: 35 crunches
  • Dag 5: rust
  • Dag 6: 40 crunches
  • Dag 7: 45 crunches
  • Dag 8: 50 crunches
  • Dag 9: 55 crunches
  • Dag 10: rust
  • Dag 11: 60 crunches
  • Dag 12: 65 crunches
  • Dag 13: 70 crunches
  • Dag 14: 75 crunches
  • Dag 15: rust
  • Dag 16: 80 crunches
  • Dag 17: 85 crunches
  • Dag 18: 90 crunches
  • Dag 19: 95 crunches
  • Dag 20: rust
  • Dag 21: 100 crunches
  • Dag 22: 105 crunches
  • Dag 23: 110 crunches
  • Dag 24: 115 crunches
  • Dag 25: rust 
  • Dag 26: 120 crunches
  • Dag 27: 125 crunches
  • Dag 28: 130 crunches
  • Dag 29: 135 crunches
  • Dag 30: rust

Wanneer ik het schema bekijk vind ik het er goed haalbaar uitzien. Dit moet te doen zijn. Maar een strakke buik met alleen crunches? Ik heb her en der al gelezen dat het niet genoeg is om een strakke platte buik te krijgen.

Daag jezelf uit, en doe er vier oefeningen bij

Op Facebook wordt binnen 30 dagen een mooie strakke bikini-proof buik beloofd. Maar helaas is dit niet genoeg om het vetlaagje op je buik weg te werken. Je gebruikt met deze oefening maar een deel van de spieren.

Daag jezelf dan net iets meer uit en doe er de volgende drie oefeningen naast.

  • Fittball crunch: dit is de welberoemde crunchoefening waarbij je tijdens deze oefening niet met je rug op de grond, maar op een grote fitnessball ligt. Je voeten leunen daarbij nog wel op de grond. Er worden op die manier ook nog andere spieren aangesproken om in balans te blijven.
  • Reverse ab curl: hierbij lig je op je rug, met je benen omhoog. Iedere keer duw je je billen omhoog. Als het ware duw je je voeten richting het plafond.
  • Bicycle maneuver: ook hierbij lig je op je rug. Je voert de crunche schuin zijwaarts uit. Dus, je tikt met je rechter elleboog je linker knie aan. En daarna met je linker elleboog je rechter knie. Het ziet er uit alsof je ‘fietst’.
  • Double crunch: terwijl je op je rug liggend je bovenlichaam iets omhoog duwt, trek je, je knieën naar je neus. Wanneer je bovenlichaam weer op de grond komt, duw je je benen richting de grond. Maar let op, je voeten raken hierbij de grond niet!

Kijk voor de zekerheid deze oefeningen op YouTube. En dan lekker aan de slag. Succes!!


Ervaringsverhalen bij dit artikel:

Er zijn nog geen ervaringsverhalen bij dit artikel geschreven.

Top van de dag:

Febreze… 6 uur geleden
Zoekterm: febreze kopen

Grabbits! maakt gebruik van cookies om het gebruiksgemak voor de bezoekers van haar website te vergroten, advertenties te beheren en haar website te analyseren. Door deze melding weg te klikken of gebruik te blijven maken van Grabbits! geef je toestemming voor het gebruik van cookies.

akkoordcookie verklaring